Printker Office Land Zrt. Általános Szerződési Feltételek
Webáruház
1. Bevezetés
A jelen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF) a Printker Office Land Zrt. (1052 Budapest, Károly krt. 24. I.em 1/B., Cégjegyzékszám:01-10-042626, Adószám: 10957927-2-41, Közösségi adószám: HU 10957927, Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-633632/2013, Bankszámlaszám: 10402805-28016867-00000000) (továbbiakban: Printker Zrt.), az ÁSZF a fogalmak meghatározásának, valamint a Printker Zrt. és a vásárlók közötti kereskedelmi kapcsolatok szabályozásának céljából adjuk ki, azonban a Printker Zrt. és szerződött partnerei között az alapvető szállítási szerződés a mérvadó. Jelen ÁSZF tartalmazza a www.printker.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatást igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Az webáruház használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatait bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át. Ez alól kivételt jelentenek az alvállalkozónak szükségesen megadott adatok, melyek nélkül a rendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges információk.
A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre (például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a felhasználó ip címét, az időpontot, a meglátogatott oldal URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a felhasználó számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie). A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek.
A webáruház rendszer használatához a böngészőjében a cookie-k használatát engedélyezni szükséges, enélkül bizonyos funkciók működésképtelenek.
A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig történik.
Adatainak módosítását/ törlését a rendszerből bármikor írásban kérheti.
A hírlevélre feliratkozottak listájáról töröltetheti magát, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, a honlapon (Fiókadataim/hírlevél lemondása) vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás” link segítségével is lehet.
2. Felhasználási feltételek
- A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
- A webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
- interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.
- bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
- bármely szoftver nem megfelelő működése.
- bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.
A webáruház nem felelős semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, amely az áruházhoz való csatlakozás, a webáruház megtekintése miatt következett be.
3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A Printker Office Land Zrt webáruház papír-írószer, irodaszer, irodatechnikai eszközök irodabútorok és kreatív hobbi termékek értékesítésével, forgalmazásával foglalkozik.
4. Honlapon történő megrendelés folyamata
- Termékek kiválasztása
A honlapon megtekintheti a termékeinket és online meg is rendelheti azokat.
A termékek kategóriákba rendezve találhatók.
A akciók fülön találhatók az akciós termékek.
A Főoldalon a legújabb termékek menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékeket.
A kategória/alkategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termékre klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó, cikkszám alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
- Regisztráció
Vásárlás kizárólag felhasználói regisztrációval lehetséges. Az itt megadott e-mail címre elküldjük a véglegesítéshez szükséges linket, amelyre rákattintva véglegesítheti a regisztrációját az adatai megadásával és a feltételek elfogadásával.
A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelésit is visszakeresheti.
A regisztráció nem vesz igénybe 1-2 percnél több időt.
Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.
A sikeres regisztrációról e-mailben tájékoztatjuk, de a honlapon is tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Printker Zrt-től, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Vásárló felelős. A Vásárló felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Printker Zrt-nek bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folyatatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Befejezés gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Printker Zrt. felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Belépés menüpont segítségével végezheti el. A Fiókom menüpontban a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelését nézheti meg a Rendeléseim menüpont alatt.
- Vásárlás menete
Ahhoz, hogy a látogatók a webáruház termékeit megtekinthessék és a vásárlás elindíthassák nem szükséges a regisztráció. Viszont a regisztrált felhasználóknak szóló egyedi ajánlatokat, csak a regisztrált vásárlók láthatják a regisztrációt követően a megadott felhasználónévvel és jelszóval tud bejelentkezni és a webáruház termékei között tovább böngészni, majd azokat meg is tudja vásárolni.
- Termék kiválasztása, mennyiség megadása
Több szűrő segíti az egyes termékek, termék típusok keresését, kiválasztását.
A termékekhez képek, és termékinformációk, leírások tartoznak, melyek segítik a látogatókat a vásárlásban.
Regisztráció és bejelentkezés nélkül is lehetséges a termékek, kiválasztása és kosárba helyezése.
Az így kosárba helyezett termékek meg is vásárolhatja a pénztár gomb megnyomásával. A vásárolni kívánt termék mennyiségét a Kosárban tudom megváltoztatni a mennyiség átírásával vagy a le-föl níl megnyomásával és az íves nyíl megnyomásával.
Terméket a „Törlés” (x) gomb megnyomásával lehet törölni.
„Vásárlás folytatása” gomb megnyomásával további termékeket tehet a kosárba.
A rendelés folyamata a kosárba helyezett termékek „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintásával kezdődik.
- Szállítási cím, számlázási cím megadása
Kérem, figyelmesen töltse ki az adatokat, mert a szállítólevél/számla a megadott adatok alapján készül. Amennyiben nem azonos a szállítási cím a számlázási címmel kérem, adja meg mind a kettőt.
- Szállítási mód:
Amennyiben megrendelt áru értéke meghaladja a 20.000,- Ft összeget (ÁFA nélkül), a kézbesítéssel kapcsolatos költségeket teljes mértékben a Printker Zrt. vállalja (kivéve az agyagot, arra más ársáv vonatkozik). Amennyiben a megrendelt áru értéke nem haladja meg a 20.000 Ft-t (ÁFA nélkül), a kézbesítésért szállítási költséget számlázunk, melynek díjáról vevőszolgálatunk ad pontos felvilágosítást, de megtalálható weboldalunkon a „Szállítási feltételek” menüpontban. Egyedi szerződés megkötése esetén felek ettől eltérő feltételekben is megállapodhatnak.
- Rendelés elküldése
A rendelési szintek között a „Tovább a pénztárhoz” és a „Vásárlás folytatása” gombok segítik a navigálást.
Ki kell pipálni, hogy elfogadja a vásárlási feltételeket és azt, hogy a megrendelés feladása fizetési kötelezettséggel jár.
Amennyiben a megadott adatok helyesek, a „Megrendelés” gombra kattintással lehet lezárni a vásárlási folyamatot.
- Visszaigazolás
Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld Önnek, arról, hogy megkaptuk a megrendelését, a feldolgozása folyamatban van. Az e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) megnevezését, mennyiségét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Vásárló rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8.00-tól – 16.00 óráig történik (24 órán belül).
Új regisztráció esetén előfordulhat, hogy a regisztrációról szóló e-mail a spam mappába kerül, kérem ellenőrizze ezt, ha nem kap visszaigazolást a regisztrációról.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt következő munkanapon kerül sor a rendelés feldolgozására.
Az ügyfélszolgálat e-mailben visszaigazolja a csomagja feladását, amit várhatóan a következő munkanap meg fog kapni.
A „Korábbi rendelések” menü segítségével nyomon követhető minden eddigi vásárlás, így a legutóbbi is. Itt ellenőrizheti a rendeléseit. A megrendelés visszaigazolása után érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeinken.
- Számla
A Printker Zrt. papíralapú számlát állít ki és azt személyes átvételnél személyesen, csomagküldés esetén a csomaggal együtt, juttatja el a Felhasználó részére.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt e-mailben jelezze.
- Fizetés
Utánvét: futárszolgálattal küldött csomag esetén a csomag átvételekor
A szerződéses partnereinknél a szerződésben meghatározottak az érvényesek.
- Átvételi lehetőségek, Szállítás
A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét, ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A futárszolgálattal kézbesített csomag külső sérülésének észrevételéről a futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni, lehetőség szerint a sérülésről fényképeket kell készíteni
A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik.
5. Elállási jog
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Printker Zrt. részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailben megtalálható linket az elállási nyilatkozat - mintáról. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Printker Zrt. részére.
Mindkét esetben a Printker Zrt. e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Printker Zrt-nek.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Printker Zrt. a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Printker Zrt. címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Printker Zrt. címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Printker Zrt-nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Printker Zrt. visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Printker Zrt., kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
6. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Printker Zrt. a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Printker Zrt. elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
7. Szavatosság
7.1. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
8. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Printker Zrt. vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
9. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Vásárló a termékkel vagy a Printker Zrt. tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő a Reklamációs adatlap kitöltésével
Printker Office Land Zrt.
6753 Szeged-Tápé, Régész tér 8.
E-mail: vevoszolgalat@printker.hu
Ügyfélszolgálatunk a hozzá írásban érkezett panaszt 7 munkanapon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Printker Zrt. az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
10. Egyéb
- ÁSZF, árak módosítása
A Printker Zrt. jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
- Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Printker Zrt-t nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.